Lost, but never found.



I dream of you last night. It was down pouring, really heavy. And it's th day O level ended.
I run past th church car-park, then I saw you.
You hold my hand & you shouted while we run in th rain,
O level finally ended, let's go oooout. I felt just-so-happy-at-that-moment.
But I know that will never happen,never. Just so far away.

I'm sorry that I don't know what to reply to your message, I don't know what can I say.
Initially I wanted to send that on Facebook instead of sms, now I'm glad I din't.
That will be just so awkward.

I'm not going to talk to you anymore I guess,
not that I don't want to but, I don't know what to say.
I don't want to see you someday and we just smile at each other & carry on with our own path.
Or maybe worse, not even smile.
I think i'm really a coward, I want to avoid all this.

I feel guilty,therefore I'm avoiding.
Guilty that without you or not, my life is still carrying on, normally.
Guilty that this is in every of us. Everyone. 每个人都只是过客,又有谁会为谁停留驻足。
Guilty that we all make new friends, and soon or later, those old friends will be forgotten.
不喜欢说不切实际的真心谎言,所以以后再也不会说“没有你我活不下去”的话。
但不可否认的是,在有你的那段日子,我真实的感受并珍惜我们的友谊。
你像记忆中一束不败的凤仙花,盛开在我十五岁的枝头。

至少,和你在一起的那段日子,我们有欢笑有泪水有争吵有冷战。
我学会如何真心对待友情,不虚伪不做作不利用不出卖不含血喷人不笑里藏刀。
在往后漫长的岁月里,这样的朋友应该会越来越少吧。我很想你。
下次再见到你,会笑么?会说话么?会视而不见么?我真的不知道。
也许会吧。希望会吧。我很想说一定会的可是我开不了口,因为我真的不敢去确定什么。

你停在我十五岁的关卡上,站立成了一座发着温和光芒的灯塔。
生命深渊莫测,你无法替我照到尽头。但亦已足够。你也有自己漫漫旅途要跋涉。
我爱你。



Comments

Popular Posts