信心满满的准备FAIL.

Yeappp , I'm here blogging ,看透了.
反正 nothing goes into my mind when I read through th Sparknotes .
Th bombastic descriptive words are already a challenge , leave alone memerise them all .
人要有自知之明 ,所以我决定不要做无谓的挣扎 :D

Four papers over , not even four actually , just three . Half geog Half combine human Eng & Hcl.
Didnt put in much hope for ss , since my elit will mark a pretty nice D7 and below on th report book .

Let's talk , 'cause I've got a lot things to say . But I'm gonna turn in by 12 , which is 23minute's time .
Put in quite some effort ( as compare to before ) for Mye this time round .
So 自然而然 expected an improvement ( There better be ! ) in my result .
Well 说真的 , th feeling of do not need to study like mad th night before exam is just so , shiok :]
Really doubt that I can finish Emath in time tmr cos th questions are easy , but tricky , time consuming .
Just hope for th best and prepare for th worst (:
Two and half an hour , 10 questions , 15minutes per question , jiayouuu ! :D


还有很多事情要讲啦,一二三四...
My baby cousin , Meilin名字很偷工减料有没有?! Can use for both Chinese and English.
But she is damn cute I tell you , very much prettier than me and with a much bigger eye ;D
Time really flies , it seems only a while ago that I was informed she was pregnant ,
followed by th news of it's a baby girl ( Abit disappointed , I wished for a Shuaige :X )
Then accompanied her to KK to do th scanning , see her stomach getting bigger day by day .
It's really kind of scary really at it cause it seems like it's gonna burst anytime ;O
Then on 23Apr, she finally popped out and came to this world with a cry :D
It's really amazing when you clear your thoughts and really think about it ,
a baby in you , a new life . A new life forming and growing in you slowly .
十月怀胎。
许多人说有了孩子后,你的生命就得到的延续,你的灵魂与你的孩子合为一体,你不再畏惧死亡。
每一个婴儿的诞生都是一个个生命的奇迹,使所有的不可能都成为了可能。
真得很荣幸自己多了一个妹妹,毕竟,一路来都是自己一个人独自成长。
以前小姨对我又如亲生女儿般,如今,她的孩子就是我的亲妹妹。
我会看着她和我一样一路跌跌撞撞地长大成人,我会好好的爱她,呵护她。
不过我发现我真的不会抱BABY,每次抱BABY时他们就开始哭,用吃奶的劲死命的喊。
真是的!我很凶么? 开什么玩笑 -.-

还有啦,还是家里的事 :/
Recently my step-father has been trying to 搞好关系 with me , after a frozen r/s for 6 years long.
感觉,怪怪的。不是抵制啦,只是一时之间,不习惯么?
最近突然开始给我零用钱,开始还好啦,但久而久之,觉得不大好。
毕竟,这么多年了我也没尽过什么女儿的责任,拿人手软拿钱嘴短,搞到自己有一丝心虚。
后来索性告诉他我真的不需要那些钱,不过他还是东拉西扯地把钱塞给我。

可能他也鼓起了很大的勇气吧,那天他说他想尽到一个父亲的责任,不希望我们之间有代沟,
住在同一个屋檐下这么多年都没有好好地沟通过,又说很感谢上仓赐给他这么大一个女儿之类的话。
其实我不需要这些的,真的,这么多年了也习惯了,有没有父亲对我来说真的微不足道,
我不会因为没有而感到羞愧,更不会因为有而感到欣慰。

从他和妈妈结婚,注册,搬到一起住,而且一住就住了7年,感觉上也只不过是多了一名房客,
如今他尽心尽力的举动反而让我感到一种莫名的恐惧,
不想看到他对我好,不论他是真的爱我,或只是口头上的爱,我都不能适应。
的确,人要懂得习惯新的事物,在新的环境中懂得学会适应,可是短时间内,我做不到。
每当他问我喜不喜欢他这个DADDY时,我只能说“还好咯”,
不能违背自己地说“喜欢”,也不能告诉他内心真正的感受,进退两难。
真的,不是喜欢,但,也不讨厌。

他的人很好,我知道。人品好,脾气也好,凡事都顺着妈妈,向来她说一他从不说二。
这种绝世好男人竟然被老妈子给碰到了!(Okay 这个不是main point . )
其实根本也没有什么main point 啦,就是随便讲爽而已,仅此而已。

12.41 ler ! 我要睡觉,剩下的三四五六等到 after Mid year bah ! :D

Comments

Popular Posts